Welkom op onze website,

Hoe meer sterren, des te uitzonderlijker de prestatie

Echte Bakker Ten Veen uit Eerbeek genomineerd voor Bakker met Ster

Eerbeek, xx maart 2010 – Echte Bakker Ten Veen uit Eerbeek maakt kans op de titel ‘Bakker met Ster 2010’. Deze bakker behoort tot de in totaal 49 genomineerde bakkerswinkels voor de landelijke verkiezing die jaarlijks wordt gehouden in opdracht van de bakkerijbranche. De verkiezing ‘Bakker met ster’ bestaat uit drie categorieën: ‘Bakker met Ster’, ‘Banketbakker met ster’ en ‘Patissier met ster’. Op 1 juni worden tijdens het Nationaal Bakkerij Gala één, twee of drie sterren uitgereikt aan die bakkerijen die de beste kwaliteit en service bieden en hun klanten het meest in de watten leggen. En wie weet is ‘onze eigen’ bakker Ten Veen er een van.

Bakker Christo ten Veen is blij met de nominatie. “Ik beschouw het als een schouderklopje voor ons team en het werk dat we doen. Dagelijks zijn we hier samen bezig om goede en lekkere producten te maken. We hebben niet alleen brood in ons assortiment, maar ook ijs en gebak. Veel klanten, waaronder bedrijven, komen ook af op onze belegde broodjes.”

Positieve aandacht
Volgens Frank Janssen, hoofd marketing en communicatie van het NBC heeft de verkiezing als doel de kwaliteit en het imago van de totale bakkerijbranche te bevorderen. “Uitzonderlijke prestaties op het gebied van kwaliteit, service, organisatie en klantgerichtheid willen we daarom belonen met één of meer sterren. Wie 1 ster behaalt, levert een uitzonderlijke prestatie, 2 sterren staat voor een meer dan uitzonderlijke prestatie en een bakkerij die drie sterren in de wacht sleept, heeft een unieke prestatie geleverd. En die ster(ren) krijgt men niet zomaar. Na een uitgebreide voorronde starten de genomineerden nu met de finaleronde. Na deze finaleronde, die bestaat uit een klantenquête, uitgebreide productbeoordelingen en de deskundige oordelen van een retail- en ondernemersjury, worden uiteindelijk de sterwinnaars geselecteerd. Wie geen ster(ren) wint, hoeft niet per se te treuren. Alleen al de nominatie kan zorgen voor veel positieve aandacht voor de bakkerij. Met deze verkiezing willen we aantonen dat de bakkerijbranche een mooie branche is waarin mensen hard werken, en heerlijke kwaliteitsproducten maken.”

Organisatie
De organisatie van ‘Bakker met Ster 2010’ is in handen van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) in Wageningen. Het is haar taak om deze verkiezing onafhankelijk en objectief uit te voeren. Om dit te kunnen toetsen en waarborgen staat de organisatie onder toeziend oog van een Raad van Toezicht. Het NBC is een onafhankelijk kennis- en adviescentrum en het kloppend hart van de bakkerijbranche.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie over Bakker met Ster kunt u contact opnemen met Frank Janssen (NBC), tel. 0317 – 47 12 12, bakkermetster@nbc.nl
www.nbc.nl

Voor meer informatie over de nominatie kunt u contact opnemen met:
Echte Bakker Ten Veen, Christo ten Veen, tel. (06) 20614192